Menu

Kim jesteśmy?

 

Pomagamy naszym klientom realizować wyzwania obecnych czasów, wprowadzając ich
w nowoczesne technologie do projektowania oraz zarządzania procesami i zasobami.

Agnieszka Marciniak, Prezes Zarządu

 

Aplikom został założony w czerwcu 1987 roku. Powstał z pasji naszego właściciela, przekonanego, że inżynierom niezbędne jest wsparcie w postaci odpowiednio dobranych i wdrożonych narzędzi IT.

Od początku współpracowaliśmy z amerykańskim producentem oprogramowania dla inżynierów – firmą Autodesk. Początkowo byliśmy jedynym przedstawicielem Autodesk w Polsce, a także jedynym Autoryzowanym Dealerem AutoCADa w Europie Wschodniej.

APLIKOM jest współtwórcą pierwszych polskich wersji programu AutoCAD. W wielu przypadkach musieliśmy tworzyć nowe pojęcia lub zmieniać istniejące, aby zapewnić zgodność z warunkami polskimi. Do dzisiaj mamy udział w tłumaczeniach oraz dostosowywaniu oprogramowania Autodesk do potrzeb polskich inżynierów.

W 1987 roku APLIKOM założył ośrodek szkoleniowy AutoCADa, który uzyskał autoryzację Autodesk. Centrum Szkoleniowe jest od 1992 roku kontynuowane w firmie CADExpert, należącej do grupy holdingowej. W pierwszych latach działalności właśnie u nas, na bazie współpracy pracowników naukowych (Politechnika Łódzka) oraz konstruktorów z przemysłu, w połączeniu z wytycznymi firmy Autodesk, powstały pierwsze w Polsce dedykowane materiały szkoleniowe do AutoCADa. Dzisiaj Centrum Szkoleniowe oferuje ponad 50 rodzajów szkoleń z zakresu oprogramowania Autodesk, w tym ponad 30 specjalizowanych i szkoli ponad 1.000 osób rocznie.

W 1993 roku został wydzielony Dział Dystrybucji i założona firma AGRAF, która przejęła na siebie całą działalność dystrybucyjną. Od tego momentu w Aplikomie skoncentrowaliśmy się na współpracy z klientami końcowymi.

Dzisiaj Aplikom działa w grupie holdingowej kilku firm informatycznych, działających na szeroko rozumianym rynku CAD/GIS. Łącznie w grupie zatrudnionych jest ponad 100 osób, w tym analitycy, programiści, inżynierowie, trenerzy, specjaliści od baz danych, projektanci rozwiązań informatycznych dla klientów. Stale przyglądamy się aktualnym potrzebom naszych klientów i dostosowujemy do nich nasze działania.

Nieprzerwanie jesteśmy jednym z kluczowych partnerów firmy Autodesk w Polsce – posiadamy status GOLD Partnera. Status ten jest przyznawany tylko partnerom, którzy mają odpowiednie kwalifikacje, aby oferować klientom kompleksowe rozwiązania, począwszy od wsparcia technicznego przed i po sprzedaży, poprzez szkolenia i wdrożenia, aż po usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Posiadamy również szereg specjalizacji firmy Autodesk: Building, Infrastructure, Product Design and Manufacturing, Consulting, Product Support. Partnerzy Autodesk ubiegający się o te specjalizacje są zobowiązani do zrealizowania odpowiedniego programu szkoleniowego oraz muszą spełniać wymagane wysokie standardy usług, określone przez Autodesk.

Jeśli poszukujecie Państwo nowatorskich rozwiązań integrujących systemy CAD z innymi systemami IT, bądź planujecie Państwo wdrożenie rozwiązań typu ERP, CAM, GIS, PDM, systemów wsparcia sprzedaży, itp. to zapraszamy do zespołu Aplikom Systemy. Naszą przewagą jest absolutnie unikatowa na rynku znajomość systemów CAD i innych systemów IT u naszych klientów oraz umiejętność ich połączenia i zapewnienia płynnego przepływu danych pomiędzy systemami. W trakcie pracy z klientami wykonujemy analizę zasobów i potrzeb naszych klientów, a następnie projektujemy i realizujemy rozwiązanie szyte na miarę.

W ramach struktur Aplikomu działa również dedykowany zespół handlowo-marketingowy, prowadzący profesjonalny sklep internetowy Aspero.pl. Miejsce gdzie inżynierowie znajdą narzędzia niezbędne im do pracy (oprogramowanie, sprzęt, szkolenia multimedialne, materiały eksploatacyjne) – w najlepszych na rynku cenach, szybko, bezpiecznie i sprawnie dostarczane do klienta.