Menu

Startujemy z nowym cyklem webinariów Efektywny Inventor, do którego zbieraliśmy pytania, realne problemy i potrzeby od Was. Cały czas możecie się z nami kontaktować w tej sprawie.

Czytaj dalej

Zapraszamy na webinarium, podczas którego przedstawimy nowość dostępną w oprogramowaniu Revit 2020. Będziemy mówić o Autodesk Fabrication.

Czytaj dalej

Startujemy z nowym cyklem webinariów Efektywny Inventor, do którego zbieraliśmy pytania, realne problemy i potrzeby od Was. Cały czas możecie się z nami kontaktować w tej sprawie.

Czytaj dalej

Rozpoczynasz pracę z programem Autodesk Inventor? Chcesz poznać najważniejsze funkcje programu i wykonać swój Pierwszy Projekt – ramię robota? Na tym przykładzie wyjaśnimy jak wykonać wiązania w szkicach, wyciągnięcia, zaokrąglenia i rzutowanie krawędzi. Na koniec pokażemy jak wybrać materiały, przetestować wiązania, zapanować nad parametryzacją kątów i wykonać rysunek techniczny.

Czytaj dalej

Wstawiaj pojedyncze elementy lub całe zespoły do dokumentacji płaskiej, zmieniaj skalę oraz dokładaj rzut z boku, przodu oraz z góry. Twórz przekroje dla poszczególnych elementów oraz uwidocznij zwymiarowane szczegóły, które będą powiększone w odpowiedniej skali. Przygotuj listę części użytych do wykonania całego projektu i stwórz numerowanie pozycji. 

Czytaj dalej

Nadaj wiązania kątowe dla szczypiec z ustalonym wektorem odniesienia. Przejdź do parametryzacji kątów i przyjmij, że poruszając jednym kątem, inne będą poruszały się analogicznie. Nie zapomnij sprawdzić wiązań kątowych, a gdy wszystko działa poprawnie – steruj wiązaniem i wykorzystaj animację do prezentacji działania szczypiec.

Czytaj dalej

Przejdź do przeglądarki materiałowej. Zaznacz odpowiednie elementy, wybierz materiał z bogatej biblioteki i dodaj do dokumentu. Zmień kolor dowolnej części modelu na ten pasujący najbardziej. Na koniec złap i pociągnij poszczególne elementy ramienia robota i sprawdź, czy dobrze działają wiązania wstawiające.

Czytaj dalej

Stwórz kompletny zespół ramię robota. Wykorzystaj przy wstawianiu podstawy opcję „Umieść unieruchomiony w początku” układu współrzędnych. Wstawiaj wiele elementów jednocześnie i wiąż je ze sobą wiązaniem wstawiającym. Dodaj brakujące śruby i korzystaj z biblioteki normaliów gotowych Content Center.

Czytaj dalej

Niech przygotowana wcześniej baza chwytaka i szczypce posłużą do stworzenia zespołu. Pamiętaj, że szczypce to element o czterech wystąpieniach. Wykorzystaj nowe polecenie Obrót swobodny, by łatwiej zastosować nowe wiązanie zestawiające i znane już wiązanie równoległe. Unieruchom element tak, by szczypce obracały się tylko w jednej osi.

Czytaj dalej

Wymodeluj precyzyjne szczypce do chwytaka w ramieniu robota. Sprawdź, jak tworzyć proste pod kątem i wykorzystaj klawisz tabulator do zdefiniowania wartości kąta. Poznaj nowe wiązanie równoległe i przetestuj ponownie wyciągnięcie proste symetryczne.

Czytaj dalej

Twórz także niewielkie części – to one mają największe znaczenie. Tak jak baza chwytaka w ramieniu robota. Rozpocznij pracę na płaszczyźnie YZ, przygotuj okrąg i kwadrat, zadbaj o wyciągnięcia, a na koniec zapisz w wybranym obszarze roboczym.

Czytaj dalej

Rozpocznij od nowego szkicu na płaszczyźnie XY. Twórz prostą pionową umiejscowioną na środku układu współrzędnych z wykorzystaniem wiązania poziomego. Dołóż kolejne elementy bądź usuń te niepotrzebne. Tak tworzy się trzecia i ostatnia część ramienia robota.

Czytaj dalej

Poznaj nowe wiązanie poziomowości. Śmiało wykorzystuj polecenie Utnij, aby uciąć niepotrzebne krawędzie. Wykorzystuj wyciągnięcie proste z opcją wyciągnięcia symetrycznego bądź z parametrem wycięcia. Tak tworzy się druga część ramienia robota.

Czytaj dalej

Wykonaj serię geometrii na szkicach, a przy tym testuj rzutowanie geometrii oraz odsunięcia. Poznaj kolejny skrót klawiszowy, który sprawdzi wszystkie wiązania w projekcie. Na koniec zastosuj wyciągnięcie proste z opcją wycięcia. Tak tworzy się pierwsza część ramienia robota.

Czytaj dalej

Poznaj funkcję fazowania, a w międzyczasie wykorzystaj sprytny skrót klawiszowy. Dzięki niemu wyłączysz widoczność tego, co znajduje się przed płaszczyzną. Poznaj wiązanie pionowe i wiązanie styczności. Na koniec zrzutuj geometrię jednym kliknięciem. Tak powstaje baza modelu – ramię robota.

Czytaj dalej

Przejdź płynnie w tryb 3D i wyjdź poza płaskie rysunki. Wykonuj operacje na szkicach takie jak wyciągnięcie proste czy zaokrąglenie, zaś nanoszone zmiany podpatruj w czasie rzeczywistym. Na koniec zapisz w obszarze roboczym.

Czytaj dalej

Rozpocznij nowy szkic w 2D, wybierz płaszczyznę projektowania i poznaj podstawowe wiązania w szkicach. Wykorzystaj funkcję odbicia, przetestuj wiązania zgodności i równości, by stworzyć fundament projektu do płynnego przejścia w tryb 3D.

Czytaj dalej

Poznaj dwa typy plików projektu, nadaj wybranemu nazwę i wskaż obszar roboczy – miejsce, w którym domyślnie będą zapisywane pliki IPJ. Sprawdź, gdzie zmienić bibliotekę stylu na edytowalną oraz podmienić domyślne ścieżki zapisu danych.

Czytaj dalej

Load more