Menu

Jak odnaleźć się w świecie licencji czasowych?

Cykl webinariów Aplikom aCADemia.

Jak odnaleźć się w świecie licencji czasowych – porady dla zarządzających.

 

W 2016 roku firma Autodesk zdecydowała się na transformację – wycofała ze sprzedaży licencje bezterminowe, a w ich miejsce wprowadziła licencje czasowe. Licencje czasowe różnią się od dotychczas sprzedawanych licencji bezterminowych nie tylko tym, że po roku wygasają, mają niższe ceny i trzeba co roku przeznaczyć kolejny budżet na odnowienia. Inaczej powinniśmy myśleć o programach użytkowanych jako licencje odnawialne pod względem księgowo-podatkowym. Tu mogą pojawić się zarówno szanse jak i zagrożenia. Warto przyjrzeć się też zarządzaniu licencjami czasowymi – jest zdecydowanie inne niż zarządzanie programami na licencjach wieczystych. A ponadto właściwe zarządzanie nie tylko odsuwa zagrożenia, ale daje konkretne korzyści, np. umożliwia płynne przenoszenie licencji z jednego stanowiska na inne. To tylko wybrane różnice.

Stoimy więc w obliczu zmian – Państwo jako kupujący i użytkownicy, my jako sprzedawca i Wasz doradca.

Na przestrzeni blisko 30 lat pracowaliśmy dla ponad 14.000 firm, spotkaliśmy się z naprawdę wieloma specyficznymi wyzwaniami naszych klientów. Przenosiliśmy licencje – np. z firmy na firmę w ramach przekształceń organizacyjnych i właścicielskich, wymienialiśmy licencje na inne. Nasz zespół prawny wielokrotnie analizował umowy i warunki licencji pod kątem nietypowego wykorzystywania ich przez firmy. Realizowaliśmy kontrakty finansowane w leasingu, w kredytach, w ramach dotacji unijnych. Doradzaliśmy jak zorganizować pracę w zespołach między miastami, krajami, w układach wielobranżowych. Asystowaliśmy przy projektach naszych klientów lub przy reorganizacji firm i działów.

Będąc w kontakcie z naszymi klientami zdaliśmy sobie sprawę, z tego że decyzja Autodesk o sprzedaży tylko i wyłącznie licencji czasowych może być dla Państwa wyzwaniem i może budzić wiele pytań – jaki ma to wpływ na Państwa biznes – na finanse, na zarządzanie, na bezpieczeństwo, na efektywność. Dlatego przygotowaliśmy się, zebraliśmy informacje, pytaliśmy, sprawdzaliśmy, dociekaliśmy. Chcemy być pomocni w pełnym odnalezieniu się w świecie licencji czasowych.

Zagadnień związanych z licencjami czasowymi jest sporo. Nie wszystkie tematy będą dla wszystkich Państwa równie ważne. Dlatego podzieliliśmy informacje i organizujemy cykl krótkich spotkań internetowych – na ten moment nazwaliśmy kilka tematów które chcielibyśmy omówić na oddzielnych spotkaniach internetowych. Zapraszamy również do zgłaszania kolejnych zagadnień, kolejnych pytań – opracujemy materiały i zorganizujemy kolejne spotkania.

WEBINARIUM 1 – Korzyści i konsekwencje przejścia na licencje czasowe.
Podczas pierwszego spotkania opowiemy o czym trzeba pamiętać kupując licencje czasowe i jakie można mieć z tego korzyści.
 
WEBINARIUM 2 – Przegląd aspektów istotnych dla zarządzania licencjami czasowymi.
W tej części odpowiemy na pytanie: Jak zarządzać licencjami czasowymi i znaleźć się wśród 5% firm, które już dzisiaj czerpią z tego korzyści?
 
WEBINARIUM 3 – Czy licencje czasowe można kupić w leasingu?
Co czwarty klient, kupujący licencje Autodesk pyta o możliwość finansowania zakupów w formie leasingu.
Jak skorzystać z tej formy finansowania zakupów opowie ekspert z firmy Europejski Fundusz Leasingowy.
 
WEBINARIUM 4 – Aspekty księgowo-podatkowe związane z licencjami czasowymi.
Jak księgować licencje oprogramowania Autodesk? Czy trzeba je amortyzować? Czy fakturę za zakup „subskrypcji” można zaksięgować jako koszt uzyskania przychodu?
Na te i inne pytania odpowiedzi udzieli prawnik, który od 20 lat pracuje z licencjami Autodesk.
 

Wypełnij formularz aby uzyskać dostęp do nagrań:

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Nazwa firmy (opcjonalna):
Telefon:
Adres e-mail:
Zaproponuj temat kolejnego spotkania oraz podaj krótkie wyjaśnienie.
W celu realizacji zgłoszenia prosimy o zaznaczenie poniższych zgód dotyczących działalności marketingowo/handlowej Arkance Systems Poland Sp z o.o. Jednocześnie informujemy o możliwości ich późniejszego wycofania


Administratorem Twoich danych jest firma Arkance Systems Poland Sp. z o.o. Będziemy przetwarzać dane w celu wykonania umowy oraz w celach marketingowych. Podstawą przetwarzania danych jest obowiązek realizacji umowy, udzielone przez Ciebie zgody lub tzw. uzasadniony prawnie interes, który mamy w tym, aby promować swoją ofertę. Całość informacji w zakresie przetwarzania danych dostępna jest pod linkiem: RODO